برف عشایر منطقه ارسباران را غافلگیر کرد/ نجات 7 هزار راس احشام

حضوری افزود: علاوه بر شهرستان اهر در هوراند نیز این اتفاق افتاده بود و عشایر در ارتفاعات هوراند نیز گرفتار شده بودند که با کمک اداره جهاد کشاورزی هوراند تعدادی از خانواده‌های عشایری و احشام آنها با هدایت به دامنه‌های این ارتفاعات در روستاهای نزدیک اسکان موقت شدند.

وی ادامه داد: تعدادی دیگر نیز که در محدوده ییلاقات انجرد با مشکل مواجه شده بودند با کمک روستائیان و ستاد بحران شهرستان نجات یافته و به طرف قشلاقات هدایت شدند.

حضوری در خصوص عشایر گرفتار شده در برف سنگین شهرستان ورزقان و روستاهای تحت پوشش این شهرستان گفت: در این خصوص با تشکیل جلسه ستاد بحران در محل فرمانداری ورزقان اعضای ستاد بحران با اطلاع از وضعیت پیش آمده برای عشایر منطقه با فرماندهی رئیس ستاد بحران شهرستان ورزقان عملیات امدادرسانی به مناطق عشایرنشین با اعزام اکیپ‌های امداد آغاز شد.

حضوری گفت: در این زمینه عشایر گرفتار در برف و بوران که در ارتفاعات سونگون بودند با کمک و همراهی پرسنل سونگون و اعضای ستاد بحران احشام این عشایر در سوله‌های مس و خانواده‌ها نیز در راهدارخانه سونگون اسکان داده شدند و تعدادی دیگر از این عشایر که در مسیر روستاهای جاجان و مسقران در حال کوچ بودند در مسیر کوچ هدایت و مشایعت شدند.

رئیس اداره امور عشایری اهر افزود: تعدادی دیگر از این خانواده‌ها در مسیر معدن مس در روستاهای بکر آباد و سایر روستاهای همجوار ییلاقات اسکان یافتند.

این مقام مسئول، افزود: تعدادی از عشایر شاه‌بلاغ که احشامشان را به قشلاق اعزام کرده بودند در محل شاهبلاغی اسکان داده شد و توسط اداره راه و شهرستان جاده ارتباطی آنها تا روستای «قره‌قیه» کلیبر بازگشایی شد.

وی افزود: خوشبختانه کلیه عشایر غیور منطقه و احشامشان که در ییلاقات شهرستان اهر و هوراند و ورزقان بودند با هماهنگی اداره امور عشایری و همراهی و همکاری فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان‌ها و کمک اهالی روستاها و دهیاران به صورت موقت اسکان انتقال کامل عشایر به قشلاقات انجام دهیم.

حضوری افزود: خوشبختانه با اقدام به موقع و تسریع اداره امور عشایری اهر هیچگونه تلفات خاصی برای عشایر منطقه اتفاق نیفتاده است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: